Ikaskideok bilera moduko horretan taldeka
aipatutako gaiak , aurkeztu garatu eta azaldu ditugu taldez talde. Orain,
norberaren esku dago bakoitzak entzundakoari bueltak ematea.
Gehien inpaktatu didaten gaiak, ikaskide batek
heriotza ikustearena eta bullinarena izan dira. Zergatik? Kasua azaltzerakoan
adibideak izenekin, nolabaiteko gidoi edo istorioarekin ikusi ahal izan
ditugulako (bideoan zein diapositiban). Argi daukat entzuten gauzak inpaktatu
dezaketela, baino kasu bat entzuteaz gain ikusi ahal izateak, gehiago hunkitu
egiten du eta oso barrura sartu daiteke sentsibilitatea ukituz. Horretaz gain,
argi dago beste gaiek ere (arrazakeria, dibortzioa, tratu txarrak …) zer pentsa
ekartzen dutela.
Nahiz eta ariketa hauekin gerta daitezkeen
arazoei aurre egiteko irtenbideak aurkitzen saiatu garen, momentuan
konpontzerakoan ez da batere erraza
esandakoak praktikan jartzea. Gainera, nahikoa da haur bakar batek arazo bat
edukitzea gainontzekoengan eragina izan eta gela osoa desmadratzeko. Esan
beharra dago, lagundu nahi izatea eman behar den lehen pausoa dela, harrigarria
badirudi ere, badaudelako paso egiten duten irakasleak. Horregatik lehenengo
laguntzera bultzatu behar da, zer egin daitekeen ikusi, behar denarekin hitz
egin, ahal den guztian gertu egon eta ikasleak behatu. Ziur nago arazoa duen
umeak berriro ere aurpegian irribarre bat dakarrela eta algaraka ikusteak, egindako esfortzua
zerbaitetarako izan dela konturatzen lagunduko duena, ibilbidea aldapatsua,
gogorra eta luzea den arren.
Gogorra izan behar da pertsona, kasu hauek
gainditzeko eta inolako sekuelarik ez geratzeko (ikaslea eta baita irakaslea
ere). Izan ere hau jasan izan duten pertsonek deskonfidantza garatzen dute eta
agresibitatea agertzea ere ez da batere arraroa (gaia edozein denik:
arrazakeria, bullinga, laguna hiltzea … Baino irakasle bat laguntzen egon eta
haurrak atzerako bidean jarraitzen duela ikusteak ere, amorratu eta tristatu
behar du irakaslea erabateko inpotentzia eraginez eta ezer balio ez duenaren
sentsazioarekin utziaz. Dena den, irakasle desberdinak elkartuz eta kasuak
aztertuz, gaur egun egin dira jarraitzeko balio duten eredu batuk. Adibidez
lehen autistak nola lagundu, orain badago beraientzat propioa den metodologia
bat. Hori eredu bezala edukiz, irakasleen, gizarte zerbitzuaren eta ikastolako
psikologoaren laguntzaz gaur egun errazagoa da, eta errazagoa izango litzake
ahalik eta kasu gehienen jarraipena aztertu ezkero. Horregatik egindako azalpenak
bateratuta, nola kontuz eduki behar duzun zer esan (adibidez Richard-en familia
ijituarekin), gurasoekin nola hitz egin separatuak baldin badaude (ezin
dituzulako batera zitatu oso gaizki moldatzen badira)… ikasi dut.
Badakit nik pertsonalki oso gaizki pasako
nuela kasua dena dela, baina ez nuke munduko ezergatik inoiz amore emango.
Aitziber Cruz
Pertsianek ez daukate ez zure arterik ez zure zehaztasunik; denak asko enroilatzen bazarete ere.
ResponderEliminar